ארבעה דברים על ניהול העתיד:
1. העתיד מתחיל ברגע שהצדדים חותמים על הסכם הגישור, אז מתחילים החיים החדשים שלהם, אותם הם נדרשים לנהל. כמו בניהול פרויקט כך גם את החיים אנו שואפים לנהל סביב מטרות ברורות, להגדיר משימות, לנהל תקציב ולוחות זמנים. כל צד צריך להבין מה תפקידו ב"פרויקט" הזה, מהן המשימות הנדרשות ממנו ואיך הוא מנהל אותן, לעיתים יידרשו הצדדים לרכוש ולהפעיל מיומנויות חדשות בהן לא התנסו עד היום.במהלך גיבוש ההסכות וניסוח ההסכם ניתן התייחסות גם לכלים הפרקטיים וגם למנגנוני הבקרה.
2. כשיש צורך אני ממליצה לשלב בתהליך אנשי מקצוע נוספים – לייעוץ בתחום ההורות, כלכלת המשפחה ועוד. אני מוצאת שייעוץ טוב יכול להביא את הזוג להחליט החלטות נכונות לפני החתימה על ההסכם ובנוסף לספק כלים להתמודדות עם היום שאחרי.
3. במסגרת חבילת הגישור, אני מזמינה את הזוג לשני מפגשים נוספים (לאחר חודש/חודשיים) להציף ולהתמודד עם קשיים שעולים בתקופה הראשונה שלאחר הגירושין.
4. מימוש העתיד החדש הופך קל יותר כאשר משלבים כלים פרקטיים להתנהלות יומיומית – ניהול יומן אירועים משותף (בו ניתן להזין את הסדרי השהייה של הילדים, החוגים, האירועים, החופשות), ניהול יומן הוצאות ובקרה תקציבית, מנגנוני תקשורת מוסכמים ועוד.
כיום יש גם אפליקציות ייעודיות שפותחו עבור מטרה זו, כדוגמת Familist.
אפליקציה זו מאפשרת לתעד את ההוצאות על הילדים, לנהל את התיאומים ההוריים, להעביר מסרים וכל זאת בדרך קלה ואינטואיטיבית. הורים גרושים מעידים שהשימוש באפליקציה כזו מפחיתה משמעותית את החיכוכים, המתחים ומאפשרת ניהול הורי זורם ונינוח.